راهنمای سفر,گام های مهم برای برنامه‌ریزی یک سفر لذت‌بخش, این روزها به اشتراک گذاشتن تجربیات سفر به امری پرطرفدار تبدیل شده است. و گردشگران و مسافران/ پیش از سفر تمایل دارند تا در مورد مقصد مورد نظرشان اطلاعات بیشتری کسب نمایند. تا بتوانند انتخاب‌های بهتری داشته باشند و برنامه‌ریزی مناسبی برای گشت‌وگذار و سفرشان داشته باشند. در این میان/ نقش صفحات راهنمای سفر بسیار مهم می باشد.و شاهد آن هستیم که مطالعه صفحات راهنمای سفر در بین گردشگران به امری معمول تبدیل شده می باشد.

راهنمای سفربه جهان

در صفحه راهنمای سفر به کشورهای جهان/ ابتدا کشورها از هم تفکیک شده‌اند و با ورود به صفحه هر کشور/ توضیحات مربوط به راهنمای سفر کشور مورد نظر را مطالعه  میکنید. همچنین در این صفحه/ شهرها به تفکیک معرفی شده‌اند.برای مثال با ورود به صفحه کشور ترکیه/ با راهنمای سفر ترکیه آشنا می‌شوید. و سپس راهنمای سفر استانبول/ راهنمای سفر به وان و دیگر شهرها را می‌توانید مطالعه کنید. علاوه بر آن/ به صفحه تورهای مربوط به هر شهر و جاذبه‌های هر شهر نیز به راحتی دسترسی دارید.

در راهنمای سفر هر کشور به صورت جامع با آن کشور آشنا خواهید شد. و اطلاعاتی همچون اطلاعات جمعیت شناختی و جغرافیایِ/ آب و هوا/ تاریخ/ معروف‌ترین جاذبه‌ها/ شهرهای توریستی/ معروف‌ترین هتل‌ها/ غذاهای معروف و سیستم حمل و نقل آن ارائه میشده. در هر شهر نیز به همین ترتیب/ کلیه اطلاعات و نکاتی که برای مسافرین و گردشگران مفید می باشد، مشاهده می‌شود.

آب و هوای مقصد و دانستن  بهترین زمان سفر,
در هر سفری، اولین چیزی که می تواند برایتان مهم باشد و حتماً آن را بررسی می‌کنید، وضعیت آب و هوایی مقصد می باشد.یکی از مواردی که برای گردشگران بسیار اهمیت دارد، این می باشد. که وضعیت هوا در حالت مطلوب و مساعدی قرار داشته باشد.اگر عاشق طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در نواحی کوهستانی یا جنگلی می باشید. و یا نواحی ساحلی را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنید/ اغلب دلتان می‌خواهد هوا طوفانی با بارندگی‌های زیاد  نباشد.

همچنین با دانستن اقلیم و جغرافیای یک مقصد/ به راحتی می‌توانید خودتان را برای سفری خاطره‌انگیز و بی‌دغدغه آماده کنید.در صفحات راهنمای سفر/اطلاعات جغرافیای و نوع اقلیم مقصد معرفی خواهد شد. تا برای امثال اگر به دنبال آب و هوایی کویری/ کوهستانی/معتدل/مدیترانه‌ای یا سرد می‌گردید/ بهترین مقصد را بتوانید انتخاب بکنید.

جاذبه‌ها و دیدنی‌های مقصد,
بدون شک یکی از بزرگ‌ترین دلایل هر سفر/ بازدید از دیدنی‌ها و جاذبه‌های مقصد می باشد.سفر می‌کنیم که با شگفتی‌ها/تاریخ/طبیعت/فرهنگ و جغرافیای مناطق مختلف آشنا شیویم و چه بهتر که از قبل/ اطلاعات جامع و کاملی در خصوص جاذبه‌های گردشگری هر مقصد  سفری داشته باشیم.طبیعت گردان اغلب به دنبال مقصدی می باشند. که جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی داشته باشند. و از این رو بر اساس علایق خود/گشت‌وگذار در مناطق کوهستانی/ مناطق کویری و بیابانی/ جنگل‌ها/ دره‌ها و سواحل را انتخاب می‌کنند.

اگر هم عاشق تاریخ و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منطقه مورد نظر می باشید. دوست دارید به موزه‌ها و گالری‌ها و سایت‌های تاریخی سر بزنید و با دیدن آثار تاریخی شهر مورد نظرتان/ اطلاعات مفیدی در خصوص آن‌ها کسب کنید. همچنین دانستن درباره رویدادهای مختلف/ مانند کنسرت‌ها/اجراها/ جشنواره‌ها و فستیوال‌های خاص/در آشنایی شما با فرهنگ مقصد نقش بسزایی ایفا می‌کند. و برنامه‌ریزی بهتری برای زمان سفر و تفریحات در مقصد می‌توانید داشته باشید.

جاذبه‌های تفریحی و خدمات سرگرمی و تفریح نیز مورد توجه خانواده‌هایی که به همراه فرزندان و کودکانتان سفر می‌کنند/ قرار می‌گیرد. لذا بسیار اهمیت دارد که گردشگران بدانند شهری که می‌خواهند به آن سفر کنند/ جاذبه‌های مورد علاقه‌شان را دارد یا خیر  .

حمل و نقل و راه‌های دسترسی به مقصد,
هنگام سفر به هر شهر یا کشوری/ می‌بایست بدانیم بهترین راه دسترسی به آن چه چیزی است. برخی شهرها با داشتن فرودگاه/رفت و آمد گردشگران را تسهیل خواهند کرد/ برخی مقاصد نیز با داشتن خط راه‌آهن و اتوبوس‌های بین شهری/ خدمات حمل و نقل را راحت خواهند کرد. همچنین بسیار لازم و ضروری  می باشد.که از وضعیت حمل و نقل/وسایل عبور و مرور عمومی در یک شهر یا کشور نیز اطلاعی داشته باشیم تا هم از هزینه‌های اضافی جلوگیری بشود. و هم به راحتی به جاذبه‌های گردشگری مقصد و دیگر نقاط مقصد دسترسی داشته باشیم. لذا در تمامی صفحات راهنمای سفر اطلاعاتی در مورد مسیرهای دسترسی و شیوه‌های حمل و نقل در مقصد ارائه بدهیم.

در سفر  کجا اقامت کنیم؟
مسئله محل اقامت در مقصد فکر هر گردشگری را پیش از مقصد به خود مشغول خواهد کرد. بسیاری از افراد در سفر به شهر یا کشوری دیگر/ به منزل اقوام و خویشاوندان خود برای اقامت می‌روند و یا خود منزل دومی جهت اقامت کنند. از این دسته از مسافرین که چشم‌پوشی بکنیم/، دیگر گردشگران/ اغلب در پی رزرو هتل هستند چرا که فراهم بودن امکانات رفاهی مناسب در هتل‌ها/سفری آسوده‌ خاطر و امن را برای گردشگران فراهم می‌کند.این رو اطلاع از بهترین هتل های ایران و هتل های دیگر شهرهای جهان/ باعث می‌شود انتخابی مطمئن داشته باشیم.از طرفی گروهی از افراد نیز عاشق اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌های سنتی می باشند. تا بتوانند ارتباط بیشتری با فرهنگ مردم و تاریخ آنجا برقرار کنند/از این رو معرفی این اقامتگاه در صفحات راهنمای سفر/ می‌تواند برای این دسته از افراد مفید  هستند.

در سفر چه غذایی بخوریم؟   //(معرفی رستوران ها و کافه ها)
غذا و نوشیدنی عضو جدانشدنی سفر به شمار می روند. از آنجایی که هنگام سفر/ فرصت کافی برای پخت‌وپز یک وعده غذای خانگی کمتر پیش می‌آید/ اغلب افراد به دنبال بهترین کافه ها و رستوران ها در هر شهر می‌گردند/ تا بتوانند برای صرف وعده‌های غذایی خود روی آن حساب کنند/ چه صبحانه/ چه نهار و چه شام/ هر سه وعده‌های غذایی مهمی می باشند. و برای اینکه سفری لذت‌بخش داشته باشیم/می‌بایست خیالمان از بابت وعده‌های غذایی‌مان راحت باشم چرا که بخشی از سلامتی در سفر نیز به خوراک و نوشیدنی‌های ما  نیز  بستگی دارد. در کنار این‌ها/با توجه به فرهنگ غذایی غنی شهرهای مختلف ایران و دیگر فرهنگ‌های جهان/بسیاری از افراد ماجراجو/علاقه‌مندند که ذائقه خود را محک بزنند و از غذاهای محلی مقصدی که به آن سفر می‌کنند تجربه کنند لذت ببرند . در صفحات راهنمای سفر سعی شده به این نیاز گردشگران نیز توجه کنید. و بهترین رستوران ها و کافه ها و کافی‌شاپ‌های هر مقصد معرفی شده.

سوغاتی هرمقصد   چیست؟
چه چیزی لذت‌بخش‌تر از  این خرید سوغاتی در سفر؟ به هر شهر و دیاری که سفر بکنیم/ حتماً بخشی از وقت خود را به گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید به خصوص بازارهای قدیمی و سنتی شهر/اختصاص بدهیم. –هر قوم و هر ملیتی/ با داشتن فرهنگی منحصر به فرد/ طبیعتاً صنایع دستی و یا غذاها و خوراکی‌هایی  هم دارند که نمودی از فرهنگ مردم آن شهر یا کشور  هااست. چه بهتر که پیش از سفر/ بدانیم که سوغاتی آن  شهر چیست تا بتوانیم به راحتی با خرید این سوغاتی‌ها/هم به اقتصاد جامعه محلی کمک کنیم و هم یادگاری‌هایی ارزشمند برای خود و عزیزانمان خریداری کنیم.در راهنمای سفر شهرها و کشورها سعی دارند تا اطلاعات کافی در خصوص سوغات هر شهر ارائه شود و مطالعه آن‌ها می‌تواند در خرید سوغاتی به شما  نیز کمک کند.

علاوه بر موارد فوق/در صفحات راهنمای سفر از تاریخ و فرهنگ و اطلاعات جمعیت شناختی مقصد نیز مطلع خواهید شد.و امید داریم که برایتان مفید باشد. برای آشنایی با خدمات تور های قصر مروارید آریا پیشنهاد می‌کنیم/ نگاهی به صفحه خدمات ما بیاندازید.همچنین برای انجام کلیه خدمات سفر خود/ از تهیه بلیط هواپیما و قطار گرفته تا رزرو هتل و رزرو آنلاین تور داخلی و خارجی/ خدمات اخذ ویزا/// رزرو بلیط جاذبه ها/ و غیره می‌توانید روی کارشناسان قصر مروارید آریا حساب کنید.